Recenze hodinek Ikarus Klassik Sport

Příběh slavného Ikara, syna největšího řeckého stavitele Daidala, znají i děti na prvním stupni základní školy. Na tragický osud mladíka, kterému se natolik zalíbilo létání na křídlech z peří a vosku, až se mu v záři slunce křídla rozpadly a on se zřítil do moře, se dokonale hodí přísloví: kdo vysoko létá, nízko padá. Německá značka Stowa pojmenovala svou nejnovější leteckou modelovou linii Ikarus Klassik Sport. Čeká tuto modelovou edici osud nerozvážného mladíka z řeckých bájí a pověstí, nebo na křídlech se slušnými technickými parametry doplachtí až k velkému prodejnímu úspěchu?

 

 

Hodinářská manufaktura Stowa se sídlem v německém Engelsbrandu odvodila nové modely určené na zápěstí pilotů od historického časového spínače Flieger Baumuster A, s jehož výrobou začala firma už v roce 1939. Netřeba přivírat jedno nebo obě oči, abyste v náramkových hodinkách s rokem vzniku 2015 spatřili odraz historického časovače, který ovlivnil celou leteckou tvorbu německé značky Stowa. To však není nic nového a převratného. Značka Stowa musela nabídnout něco více, aby se od svých předchozích modelů odlišila a byla úspěšná.

Ikarus Klassik Sport

Hodinky Ikarus Klassik Sport

Bez užitku budete zkoumat šedý, galvanicky rhodiovaný ciferník, který pískováním ztratil lesk a stal se tak spolu s oboustranně antireflexním safírovým sklíčkem garantem nerušeného odečítání času i ve světlém zaplaveném kokpitu. Na změny nenatrefíte ani v rozložení a provedení funkčních či designových prvků. Místo praktické datumovky je stále na šesté hodině, indexů je plný počet a zásahy naštěstí obešly i brilantně čitelné arabské číslice a zpracování trojice ručiček. Ty jsou podobně jako indexy vyplněné fluorescenční směsí Superluminova v žluto-zeleném odstínu C3. Již jednou zmíněná praktická datumovka zobrazuje datum pomocí malých bílých arabských čísel na černém poli. Arabská čísla na ciferníku jsou pro změnu bílá a jsou pouze jemně olemována černou barvou. Místo dvanáctky je pak malý bílý trojúhelník, nad kterým uvidíte dvě malé bílé kuličky. Elegantní jsou ručky, které jsou taktéž bílé a okraj ruček je černý. Vteřinovka je taktéž dvojbarevná, přičemž v černé barvě je začátek vteřinovky, v bílé její konec. Indexy jsou rovněž dvojbarevné, minuté indexy jsou černé, zatímco hodinové indexy jsou v bílé barvě. Logo společnosti Stowa je pak umístěné pod číslem dvanáct respektive pod bílým trojúhelníkem.

Ikarus Klassik Sport

Hodinky Ikarus Klassik Sport

Velké změny tedy neuvidíte na designu a barvách hodinek. Změny a inovace jsou zkrátka ukryty hlouběji pod povrchem celého modelu. Jelikož tato hodinářská novinka přibrala do svého názvu slůvko Sport, mysli inženýrů jako první zaměstnali technické vlastnosti, které sportovní náramkové hodinky potřebují jako sůl. Určitě nejmarkantnějším vylepšením je zvednutí úrovně voděodolnosti z padesáti na dvě stě metrů, s čím úzce souvisí šroubovací provedení stříbrné korunky. Pokud je s modely Ikarus možné rekreačně plavat, s Ikarus Klassik Sport se s čistým svědomím můžete nořit pod vodou a potápět se.

Hodinky Ikarus Klassik Sport jsou zajímavé i zezadu. Když si tyto hodinky otočíte, tak z jedné poloviny uvidíte pracovat strojek hodinek. V zavřené dolní polovině jsou pak vygravírovaná technická data. Technická data uvidíte také vygravírovaná v kruhu. Tam se například dozvíte, že hodinářský výrobce je německé provenience, firma Stowa vznikla v roce 1927, údaj o voděodolnosti, údaj o materiálu pouzdra a samotný název celého modelu.

Ikarus Klassik Sport

Hodinky Ikarus Klassik Sport

S odolností nejen při rekreačních a outdoorových sportech úzce souvisí bonus v podobě certifikátu TESTAF, který udělila Aachenská univerzita aplikovaných věd. Během podrobných a přísných testů byla zkoušena rezistence hodinek vůči různým otřesům a vibracím. Možným průvodním jevem letu, které musí pilotky zvládnout, aby splnily náročné a přísné požadavky na měření času podle pravidel VFR (Visual Flight Rules - let za viditelnosti) a IFR (Instrument flight rules - let podle přístrojů).

Jsou tři milimetry málo nebo hodně? Odpověď nechť si dá každý sám, preference se mění od člověka k člověku, jisté ale je, že ve srovnání s modely Ikarus je průměr pouzdra novinky přesně o tři milimetry větší. Do broušeného těla o rozměrech 43 × 12,3 milimetrů se i s rezervou vešel švýcarský mechanický kalibr s označením ETA 2824-2 ve verzi Top. Strojek je osazen ručně vyráběným rotorem, který obsahuje dvacet pět ložiskových kamenů. Strojek pracuje na frekvenci 28800 v / h (4 Hz) a při plném navinutí disponuje pohybovou autonomií přibližně na třicet osm hodin.

Hodinky Stowa Ikarus Klassik Sport jsou nabízeny se třemi typy řemínků: černým kaučukovým, černým koženým a černým koženým s kontrastním prošitím. Všem řemínkům tedy dominuje černá barva, na výběr tak máte pouze různé materiály. Pro aktivní sport se bude hodit asi černý kaučukový řemínek, který je hodně odolný. Hodinky Ikarus Klassik Sport je možné zakoupit na internetových stránkách německé značky Stowa za 1270, respektive 1290 euro.

 

 

 

 

Další články

Přejít do magazínu