Hodinky Custos a Daniel Pedrosa

 

Další zajímavou novinkou je výrobek od hodinářské firmy Custos, která se spojila s jedním z nejlepších jezdců moto GP Danielem Pedrosou.

 

 

Spojení motorismu a hodinek není nic nového pod sluncem. Nadšené fandy do motorismu a hodinek však vždy zajímá, pokud se na trhu objeví vždy nový výrobek. Tímto novým výrobkem, který si dneska popíšeme, jsou náramkové hodinky Daniel Pedrosa. Zakladatelé společnosti Custos se s Danielem Pedrosou potkali v Countru Clubu v Ženevě při rychlé hře squash. Tam možná vznikl zajímavý nápad, aby vznikly hodinky, které by byly ušité na míru Danu Pedrosovi.

Daniel Pedrosa Ramal není obyčejným závodníkem Moto GP. Může se totiž pochlubit tím, že je nejmladším mistrem světa Moto GP v kubatuře do 250 m3. V této kubatuře pak zvítězil ještě jednou a společně s titulem v kubatuře do 125 cm3 je trojnásobným mistrem světa, což pro dvaceti osmiletého jezdce ze Španělska je velmi dobrá vizitka.

custos

 

Custos

Pojďme však zpátky k hodinkám. Práce na hodinkách Dani Pedrosa byla svěřena designéru společnosti Custos, kterým je pan Antonio Terranova. Tento šikovný designér si na celém výrobku skutečně pohrál. Když se podíváme na hodinky detailně, tak zjistíme, že se jedné o analogické náramkové hodinky. Je to chronograf se strojkem 577. Strojek pracuje na frekvenci 28 800 polokmitů/h. Strojek má datumovku a indikátor rezervy chodu, která je 42 hodin. Když se podíváme na hranatý ciferník hodinek, tak nás na první pohled zaujmou zajímavé sčítače. Asi vás nepřekvapí, že kulaté sčítače mají podobu brzdových disků rychlých motocyklů. Nejvíce se tyto brzdové disky podobají tomu, co je k spatření na zadním kole závodní motorky Hondy. Na kulatém sčítači je pak k vidění malá ručka v červeno bílém provedení. Velmi zajímavým způsobem je také vyvedeno pouzdro hodinek, které je vyrobeno z lehkého titanu. Zvláště pak místo, kde se šroubují stěžejky, svým tvarem napodobují skloněného závodního jezdce. Dva otvory v pouzdře jsou jako na kapotáži motorky. Rozměry pouzdra jsou 53,70x41 milimetrů. Když si hodinky otočíme, tak uvidíme kulatý rotor. Tento rotor má věnec, který je vyroben z wolframu. Tento věnec má celkem sedm ramen, což je přesný počet jako loukotě kola závodní Hondy jezdce Daniho Pedrosy.

 

Dani Pedrosa

Od rotoru přesuňme svou pozornost ke korunce hodinek, která má rovněž svůj osobitý tvar. Kolem korunek jsou k vidění tlačítka, kterými se spouštějí stopky. Mačkání tlačítky start a stop je velmi podobné jako když mačkáte spojku a brzdu na motorce. Datumovka je na pozici čísla tři. Vedle datumovky je pak ukazatel rezervy chodu hodinek, který pro změnu připomíná palivoměr na motorce. Ručka na ukazateli rezervy chodu je červenobílá. Na druhé straně hranatého ciferníku je pak logo Daniho, které je vyobrazeno bílým písmem na černém pozadí. Kromě loga je zapotřebí se také zmínit o čísle 26, což je závodní číslo Daniho Pedrosy. Číslo 26 se proto na hodinkách objevuje velmi často. Dvacet šestka se také objevuje v počtu vyrobených hodinek, kterou jsou pochopitelně limitovanou edicí. Přesně dvacet šest kusů těchto hodinek se vyrobilo z titanu. Další dvacet šest se pak vyrobilo z eloxovaného hliníku.

custos

 

Poslední informace o výrobku se týkají již několika málo drobností. Hodinky Daniho Pedrosa mají černý pásek z pryže a pouzdro hodinek je orámováno oranžovým hliníkem. Hlavní ručky časomír jsou pak stříbrné. Sklíčko hodinek je safírové. Hodinky ještě disponují tachymetrem. Celková cena těchto unikátních hodinek je pak 19 800 švýcarských franků.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články

Přejít do magazínu